- Menu BIP
- URZĄD GMINY W ZĘBOWICACH
- Ewidencje, rejestry i archiwa
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
Gmina Zębowice nie prowadzi publicznego żłobka. Jego utworzenie jest zadaniem fakultatywnym, a nie obowiązkowym.
Gmina od października 2021 r. dotowała Niepubliczny Żłobek Kolorowe Nutki w wysokości 500 zł. na podstawie uchwały RG Zębowice NR XXIV/162/2021.
W dniu 6 listopada 2024 r. Rada Gminy uchyliła uchwałę NR XXIV/162/2021 w sprawie wysokości i zasad ustalania i rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce na terenie gminy Zębowice.
Likwidacja dopłat ma bezpośredni związek z rządowym programem "Aktywny rodzic”, który przewiduje wsparcie w kwocie do 1500 zł, a w przypadku dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności nawet do 1900 zł miesięcznie, jednak nie więcej niż wysokość opłaty, jaką rodzic ponosi za pobyt dziecka w instytucji opieki.
Świadczenia "Aktywny rodzic" jest realizowane od 1 października 2024 r. przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Dane rejestru i wykaz:
https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/ZK?sl=1319
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Aby złożyć wniosek załóż konto na portalu Emp@tia. Następnie w module e-Wnioski:
- wybierz opcję Dokumenty, Nowy dokument, Opieka nad dzieckiem w wieku do lat 3
- wybierz wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
- wybierz gminę do której składasz wniosek.
- wypełnij wniosek wymaganymi danymi
- podpisz wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeżeli chcesz uzyskać wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych:
- musisz zarejestrować firmę
- musisz mieć lokal, który spełnia wymogi sanitarne i przeciwpożarowe
- nie możesz mieć zakazu wykonywania działalności gospodarczej związanej z prowadzeniem żłobka lub klubu dziecięcego.
- Złóż wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych trzeba zapłacić. Opłatę ustala rada gminy w swojej uchwale ( uchwała nr XXIV/163/2021 z dnia 27.10.2021 r.) Opłata wynosi 50 zł.
Dokumenty
1.Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
5.Zaświadczenia o niekaralności
6.Oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu
7.Oświadczenie o uiszczeniu opłaty
Jeśli do rejestru chcesz wpisać żłobek, dołącz do wniosku decyzję sanepidu potwierdzającą spełnianie wymogów sanitarno-lokalowych,
Jeśli do rejestru chcesz wpisać klub dziecięcy, dołącz opinię wójta, burmistrza lub prezydenta miasta potwierdzającą spełnianie wymogów sanitarno-lokalowych,
Jeśli jesteś osobą fizyczną, dołącz zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.
Pamiętaj, że urząd żeby sprawdzić dane we wniosku, może od ciebie żądać:
- odpisu z rejestru
- dokumentu potwierdzającego tożsamość
- zaświadczenia o niekaralności
- dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
Nie musisz przedstawiać tych dokumentów potwierdzających dane:
- do których urząd może uzyskać dostęp bezpłatnie
- jeśli te dane są znane z urzędu
- jeśli urząd może je ustalić na podstawie danych, które posiada.
Termin
Przed rozpoczęciem prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
- Urząd sprawdzi twój wniosek
W przypadku braków we wniosku, urząd wezwie cię do ich usunięcia. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeżeli nie usuniesz braków w terminie, to urząd pozostawi sprawę bez rozpoznania, czyli nie załatwi twojej sprawy.
Jeżeli nie zapłacisz za wpis do rejestru, to urząd wyznaczy ci termin do zapłaty. Będzie to od 7 do 14 dni. Jeśli nie zapłacisz w wyznaczonym terminie, urząd zwróci ci wniosek lub pozostawi bez rozpatrzenia.
Termin
W ciągu 7 dni.
- Urząd wpisze cię do rejestru i wyda zaświadczenie o wpisie
Urząd sprawdzi czy:
- spełniasz warunki wymagane do prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego oraz
- nie masz orzeczonego zakazu wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Jeśli weryfikacja będzie pozytywna, to urząd wpisze twój żłobek lub klub dziecięcy do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Po wpisie otrzymasz zaświadczenie o wpisie do rejestru.
Jeśli nie spełniasz wymogów, albo masz zakaz wykonywania działalności, to urząd nie wpisze twojego żłobka lub klubu dziecięcego do rejestru. Dostaniesz wówczas decyzję o odmowie wpisu.
Dokumenty
Zaświadczenie o wpisie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
- Oryginał
·Informacja dodatkowa
- Zaświadczenie zawiera:
- 1) nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
- 2) datę i numer wpisu do rejestru;
- 3) formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
- 4) nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- 5) miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
- Zaświadczenie o wpisie dostaniesz od razu, lub najpóźniej w ciągu 7 dni po wpisie.
|