Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

 

Gmina Zębowice nie prowadzi publicznego żłobka. Jego utworzenie jest zadaniem fakultatywnym, a nie obowiązkowym.

Gmina od października 2021 r. dotowała Niepubliczny Żłobek Kolorowe Nutki w wysokości 500 zł. na podstawie uchwały RG Zębowice NR XXIV/162/2021.

W dniu 6 listopada 2024 r.  Rada Gminy uchyliła uchwałę NR XXIV/162/2021 w sprawie wysokości i zasad ustalania i rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce na terenie gminy Zębowice.

Likwidacja dopłat ma bezpośredni związek z rządowym programem "Aktywny rodzic”, który przewiduje wsparcie w kwocie do 1500 zł, a w przypadku dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności nawet do 1900 zł miesięcznie, jednak nie więcej niż wysokość opłaty, jaką rodzic ponosi za pobyt dziecka w instytucji opieki.

Świadczenia "Aktywny rodzic" jest realizowane od 1 października 2024 r. przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Dane rejestru i wykaz:

https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/ZK?sl=1319

 

Sprawę można załatwić:

  • elektronicznie

Załatw online

Aby złożyć wniosek załóż konto na portalu Emp@tia. Następnie w module e-Wnioski:

  • wybierz opcję Dokumenty, Nowy dokument, Opieka nad dzieckiem w wieku do lat 3
  • wybierz wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
  • wybierz gminę do której składasz wniosek.
  • wypełnij wniosek wymaganymi danymi
  • podpisz wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym

 

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Jeżeli chcesz uzyskać wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych:

  • musisz zarejestrować firmę
  • musisz mieć lokal, który spełnia wymogi sanitarne i przeciwpożarowe
  • nie możesz mieć zakazu wykonywania działalności gospodarczej związanej z prowadzeniem żłobka lub klubu dziecięcego.
  1. Złóż wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych trzeba zapłacić. Opłatę ustala rada gminy w swojej uchwale ( uchwała nr XXIV/163/2021 z dnia 27.10.2021 r.) Opłata wynosi 50 zł.

Dokumenty

1.Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

2.Decyzja komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej o spełnieniu wymagań przeciwpożarowych

3.Decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego w sprawie spełnienia wymagań sanitarno-lokalowych

4.Pozytywna opinia wójta, burmistrza lub prezydenta miasta w sprawie spełnienia wymagań sanitarno-lokalowych

5.Zaświadczenia o niekaralności

6.Oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu

7.Oświadczenie o uiszczeniu opłaty

 

Jeśli do rejestru chcesz wpisać żłobek, dołącz do wniosku decyzję sanepidu potwierdzającą spełnianie wymogów sanitarno-lokalowych,

Jeśli do rejestru chcesz wpisać klub dziecięcy, dołącz opinię wójta, burmistrza lub prezydenta miasta potwierdzającą spełnianie wymogów sanitarno-lokalowych,

Jeśli jesteś osobą fizyczną, dołącz zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.

Pamiętaj, że urząd żeby sprawdzić dane we wniosku, może od ciebie żądać:

  • odpisu z rejestru
  • dokumentu potwierdzającego tożsamość
  • zaświadczenia o niekaralności
  • dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.

Nie musisz przedstawiać tych dokumentów potwierdzających dane:

  • do których urząd może uzyskać dostęp bezpłatnie 
  • jeśli te dane są znane z urzędu
  • jeśli urząd może je ustalić na podstawie danych, które posiada.

 

Termin

Przed rozpoczęciem prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.

  1. Urząd sprawdzi twój wniosek

W przypadku braków we wniosku, urząd wezwie cię do ich usunięcia. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeżeli nie usuniesz braków w terminie, to urząd pozostawi sprawę bez rozpoznania, czyli nie załatwi twojej sprawy.

Jeżeli nie zapłacisz za wpis do rejestru, to urząd wyznaczy ci termin do zapłaty. Będzie to od 7 do 14 dni. Jeśli nie zapłacisz w wyznaczonym terminie, urząd zwróci ci wniosek lub pozostawi bez rozpatrzenia.

Termin

W ciągu 7 dni.

  1. Urząd wpisze cię do rejestru i wyda zaświadczenie o wpisie

Urząd sprawdzi czy:

  • spełniasz warunki wymagane do prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego oraz
  • nie masz orzeczonego zakazu wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

Jeśli weryfikacja będzie pozytywna, to urząd wpisze twój żłobek lub klub dziecięcy do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Po wpisie otrzymasz zaświadczenie o wpisie do rejestru.

Jeśli nie spełniasz wymogów, albo masz zakaz wykonywania działalności, to urząd nie wpisze twojego żłobka lub klubu dziecięcego do rejestru. Dostaniesz wówczas decyzję o odmowie wpisu.

Dokumenty

Zaświadczenie o wpisie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

  • Oryginał
·Informacja dodatkowa
  • Zaświadczenie zawiera:
  • 1) nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
  • 2) datę i numer wpisu do rejestru;
  • 3) formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
  • 4) nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
  • 5) miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
  • Zaświadczenie o wpisie dostaniesz od razu, lub najpóźniej w ciągu 7 dni po wpisie.