- Menu BIP
- DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
- Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI 2020-2025.pdf (414,55KB)
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W GMINIE ZĘBOWICE
NA LATA 2020-2025
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Terminy |
1. |
Powołanie i podanie do publicznej wiadomości danych Koordynatora oraz Zespołu ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Wójt Gminy Zębowice |
Wydanie zarządzenia przez Wójta Gminy Zębowice z dnia. 30 września 2020 r. |
wrzesień 2020 r. |
2. |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania obiektu do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
Administrator stron internetowych |
Sporządzenie deklaracji dostępności |
wrzesień 2020 r. |
3. |
Audyt dostępności cyfrowej stron internetowych i BIP |
Koordynator |
Sprawdzenie poprawności działania stron internetowych |
marzec 2021 r. |
4. |
Audyt stanu obiektu Urzędu Gminy w Zębowicach pod kątem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator oraz zespół ds. dostępności |
Inwentaryzacja obiektu Urzędu Gminy w Zębowicach przy ul. Murka, w celu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
marzec 2021 r. |
5. |
Dokonanie analizy stanu obiektu Urzędu pod względem dostosowania go do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator oraz zespół ds. dostępności |
Przedstawienie koncepcji dostosowania obiektu względem osób ze szczególnymi problemami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informacyjno- komunikacyjnym
|
luty -marzec 2021 r. |
6. |
Zapewnienie szkolenia nt. podstaw publikowania informacji publicznej z zakresu zapewnienia dostępności |
Koordynator |
Kierowanie pracowników na szkolenie z zakresu zapewnienia dostępności. Uczestnicy będą zdobywać niezbędną wiedzę w danej dziedzinie oraz umiejętności praktyczne potrzebne do zastosowania tej wiedzy w działaniu.
|
kwiecień 2021 |
7. |
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator oraz zespół ds. dostępności |
Opracowanie planu działania o którym mowa w art.14 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
marzec 2021 |
8. |
Aktualizacja i uzupełnienie deklaracji dostępności na stronie www i BIP. |
Koordynator oraz Administrator stron internetowych |
Uzupełnianie, aktualizacja deklaracji dostępności raz na rok zgodnie z ustawą |
realizacja w całym okresie działania |
9. |
Przygotowanie raportu o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego. |
Koordynator |
Wypełnienie raportu za okres od 20.09.2019r. do 01.01.2021r. na portalu sprawozdawczym GUS raz na cztery lata zgodnie z ustawą |
marzec 2021 r. |
10. |
Sukcesywne dostosowywanie Urzędu Gminy do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno –komunikacyjnej
|
Wójt Gminy |
1. Przeniesienie stanowiska ds. podatków (I piętro) oraz stanowiska ds. gospodarki odpadami i utrzymania czystości (II piętro) na parter.
2. Zlecenie prac remontowych i modernizacyjnych (budowlanych i elektronicznych) w budynku
3. Dobudowanie do istniejącego budynku biura obsługi dla osób z niepełnosprawnościami, przystosowanego i umożliwiającego dojście i dojazd wózkiem inwalidzkim
|
luty- marzec 2021
_______
realizacja w całym okresie działania |
11. |
Pozyskiwanie środków finansowych na dostosowanie budynku Urzędu w zapewnieniu dostępności architektonicznej i informacyjno –komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami |
Wójt Gminy, Skarbnik
Zespół Koordynacyjny |
1. Wnioskowanie o zabezpieczenie w budżecie Gminy Zębowice na 2022-2025 środków finansowych niezbędnych do realizacji zadań ujętych w planie działania.
2. Pozyskiwanie środków finansowych z innych źródeł |
2022-2025
realizacja w całym okresie działania
|
12. |
Zapewnienie dostępu alternatywnego dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy w Zębowicach w zakresie dostępności: -architektonicznej, -informacyjno-komunikacyjnej, -cyfrowej. Monitorowanie działalności Urzędu Gminy w tym zakresie. |
Koordynator oraz zespół ds. dostępności |
Podejmowanie różnego rodzaju działań w zależności od potrzeb: -przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami dotyczących problemów natury architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej, z jakimi mogą się spotkać podczas kontaktu z pracownikiem urzędu, -przyjmowanie uwag i propozycji pracowników urzędu, -podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu.
|
realizacja w całym okresie działania |
13. |
Nawiązanie współpracy z instytucjami i organizacjami pozarządowymi zajmującymi się osobami ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator oraz zespół ds. dostępności |
Prowadzenie rozmów z kierownikami referatów Urzędu, kierownikami jednostek organizacyjnych oraz z przedstawicielami organizacji pozarządowych działających na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
|
realizacja w całym okresie działania |
Dane kontaktowe:
- kontakt telefoniczny:
- 77 4216 076
- kontakt e-mailowy: ug@zebowice.pl
- kontakt korespondencyjny: Urząd Gminy Zębowice, ul. Izydora Murka 2, 46-048 Zębowice.